一個中年IT男@香港,得閒就寫下無聊嘢啦~

RSS訂閱

Translate this page

搜尋文章

精選文章

越南富國島遊記 2023 - Day 6 & 7 & 8 - 富國夜市 / 越南國粹村 / 富國大世界

Day 6 第三天吃「 KIẾN–XÂY 」的蝦滑魷魚湯米。 今天是旅程倒數第二天,原本計劃是去那個很出名的「 海星沙灘 」或者「 Sao Beach 」(又名白沙灘和牛奶沙灘) 但這兩個地方很偏僻,海星沙灘是在島的北方,車程一小時,而且幸好爬過文,雨季是沒有海星的,...

新手買樓上車記


香港人其中兩件人生大事定必包含「結婚」和「買樓」,兩個月前機緣巧合下,終於踏出自己人生一大步買樓,因為自己第一次買樓,地產方面的知識幾乎是零,大概只知道按揭是什麼一回事。
由物色心儀單位,第一次拿出巨款幾十萬落細訂簽臨時買賣合約後,到搵銀行搞按揭,再到搵律師樓做文件等等都是跟時間競賽,畢竟自己都是一般打工仔,真金白銀給了幾十萬訂金,如果銀行按揭方面有什麼問題,而要撻訂,我自問就不能承受得起這個損失,所以幾乎天天都在跟進銀行的消息,和網上爬文看看其他人買樓的心得和需要注意事項。
我連7,8千的iPhone都未曾擁有過一部,一時間叫我拿出百萬計現金去置業,實在不容有失。

由2月尾時落細訂簽臨約,到現在4月中已經交吉,感謝運氣之神眷顧,當中未算有太大失誤,短短一個半月時間,實在經歷太多,學到的都很多。
既然是人生大事,記錄一下過程跟大家分享,或者有機會給十年後的自己再回顧一下。


1. 搵樓

搵樓,除了周圍去地產舖睇下門口貼出黎既樓盤之外,或者會善用科技上地產網睇盤,但其實跟地產舖講低你想要什麼單位,由它們主動幫你搵盤,都係一個好好的方法,我自己個單位都是由這個途徑搵到。
因為大家都知樓市瘋狂,所謂荀盤不一定指價錢低過市價,而在只要是呎價合理的,都已經是所謂荀盤,
這些盤可以一兩日就已經有人落訂,所以你搵得來都已經俾人買左。
第一個知道有人放盤的,一定是地產舖。

搵樓考慮因素都不外乎呎價,位置,大細。
但當然有o的因素已經可以先決考慮就是,凶宅? 屋契是什麼契?
例如商業契,我個人已經覺得不用考慮。請參考[ 商業契當住宅港置誤導買錯樓]
還有附近是什麼環境,例如深水埗醫局街附近多道友,鴨寮街附近晚上多南亞人,這些地方就算幾平都應該不想住。
又或者附近有沒有一樓一鳳,樓下是不是餐廳,車房或街市會導致很多蟑螂等等都很值得注意。
這些因素都是我自己即時就可以作判斷。

2. 睇樓
搵到心儀單位,再到就當然係睇樓。
由落大細訂之時,睇樓可能得一兩次機會,而且短短十幾分鐘,我自己會很著重幾方面就是
- 天花/牆壁/地面有沒有滲水?
身邊有朋友已經千叮萬囑叫我一定要注意滲水問題,因為這會是非常麻煩難搞的問題,及早發現,至少可以跟業主還價或者在傢伙送來之前修補一下。

- 這個單位有沒有滲水到樓下?
不要以為自己沒事就算,若你的單位滲水到樓下,被人投訴日後都會很煩。
當然你不可能貿然問樓下業主,但你可以問問管理處自己的單位有沒有被人投訴過。

- 窗門是否穩固?
這些都會有隱藏肉眼看不出的問題,開關一下,檢查一下。

最好睇樓時,要拍照拍片,因為你下一次再睇樓,已經係搞好晒按揭,差不多到交吉日。
如果成交期內,單位被上手業主或租客搞到戰場咁,死無對證很難搞的,總言之,很多人都成副身家拎出黎買樓,一定要靠自己去小心。無論AA或業主,都不應盡信。

至於我自己當時的情況是很特殊的,由落細訂大訂直到銀行批埋按揭,我未睇過樓,只睇單位相片就已經下決定簽臨約,因為當時業主話單位有租客住緊,不方便睇樓,但可以平10萬給我,AA亦說單位的確如相片一樣,我其實都只是膽博膽。

當時情況是家人在地產舖,發物業資料/照片給我,我考慮不到30分鐘就拍板了。
這30分鐘我在做什麼呢?就是光速即時上網查下是否兇宅,有沒有上過各大報紙,上中原地產睇睇一年內該單位成交記錄,而且還要對比一下附近住宅樓價,再自己人肉運算一下有冇買貴。

經常聽到o的好友話,只要樓係自住,就有買貴冇買錯,其實我話都癡線既,點會冇問題?
今日你起樓價高位用400萬買既單位,5年後樓市降溫,你隔離屋同一個大細單位只係賣300萬既時候,咁仲點會冇問題。

所以最好就係睇左樓先至落細訂,特別係幾十年樓齡果o的,你好難估計到有幾殘舊。
唔好俾AA言語上擾亂,什麼已經有好幾個人想買之類的說話,盡可能係比大訂前知道銀行批唔批按揭。

議價方面,大可以叫AA代勞,當然論功行賞就一定要,我自己就跟AA說講價平到多少,我就將差價30%給她,最後她都賺多幾萬,我又平十萬,大家開心。

在簽臨時買賣合約時,其中一樣很重要的是交易期,除非你對自己財務狀況非常有信心,否則新手如我咁,首次置業,交易期不應該少過一個半月,預長一點時間給自己,萬一有什麼閃失,如果有時間可以處理,都不會因到了交吉之日都未俾到尾數而給賣家殺訂。

3. 物業估價/預批按揭/壓力測試/查冊

正如上文所說,呢次買樓就好似街市買菜一樣,所以物業估價/預批按揭/壓力測試都沒有做過。
不過我就覺得其實除了估價之外,其他兩樣真的未必需要做,視乎你經濟能力而定。

網上很多銀行都有免費即時估價,但銀行估價已經追不到現今樓價升幅,所以已經沒有參考價值,而且如果實際銀行對單位估價不足,就有可能導致要增加你首期所需的資金。
所以一o的舊樓或者成交量少既樓,特別係單支樓,最好都做一做估價。

而預批按揭和壓力測試方面,視經濟情況而定,用網上的壓力測試計算機大概都可以知道自己是否合格。
之前都聽過很多人話,近期銀行水浸,按揭都好易批,因為現金放起度係唔會升值,要借出去銀行至有利息賺。除非經濟上真係好勉強或者信貸記錄唔好,否則按7,8成的話,相信一般銀行都會批,只係按7成或以上要過HKMC,所以預批買個安心。

講起買個安心,其實可以進行物業查冊,對物業進行起底。
可以參考: 香港土地查冊:一場可避免的地產災難

4. 搵律師樓
律師樓方面,可以叫地產介紹,現時價錢大概$8000全包,由一開始到交易完成,當中需要親身上好幾次律師樓辦手續,最好搵間近自己返工地點,就一就時間就可以不用請假去。

律師樓唔係單單搞文件叫你簽名,我自己遇到一個較盡責既律師,在交易期中,作為買方的你會搵律師,而賣方都會搵律師擬定交易合約,魔鬼在細節裡,作為一般市民沒可能找到這些「魔鬼」,有很多不平等條約,都需要律師發現。其中我親身經驗的例子是,
「當時賣方合約列明,如果交易期當中,因任何事鬧上法庭,所有律師費由我去承擔。」
就單單這一條款,律師就告訴我叫我不要簽這份合約,佢會幫我跟對方調解一下。

5. 搵銀行做按揭

搞按揭是整個買樓過程最麻煩但緊張刺激的部份,有很多表要填,很多文件要交俾銀行,幾個星期都坐立不安,一直都冇借貸,突然就要問銀行借幾百萬,仲要驚一間都唔批而要撻訂。

搵銀行做按揭不要只搵一兩間,至少都搵三間,更保險的是,假如你目標是按8成,你可以搵三間做8成,另搵第4間做7成,萬一幾間8成都唔批,都有7成果間批,但大前題是你有資金補回1成差價,但至少未至於因按揭不成而撻訂。

也可以搵返你一直用開的銀行,例如我自己已經有恆生戶口甘不多20年,有一定現金流或出糧戶口,銀行有你的記錄,批核亦會有優勢。
之前上網睇過要親身去銀行傾按揭壓測等等,但資訊發達年代,跟按揭經紀好好利用Email和WhatsApp,可以省回很多功夫。

按揭經紀同樣可以由地產介紹,一般地產AA都應該有晒香港5大銀行按揭部門的聯絡。
分別是:
匯豐銀行/中銀香港/恆生銀行/渣打銀行/東亞銀行

雖然現時息口上,應該分別不大,但就算幾百萬樓,供25年,差0.01%都係錢。
而且有多少回贈,鎖息幾多年,當加息時,封頂位係幾多,有沒有Mortgage Link戶口,有沒有類似優越理財戶口(即可以不用在櫃位排隊,優先幫你處理事務),有沒有送火險都要做比較。
還有就是,搵一間多分行的銀行,對日後處理銀行事項都方便,因為有Mortgage Link高息戶口關係,日後應該都會作為資金主要儲蓄戶口,收既利息可以跟樓按息口做對沖,所以多分行就會方便自己。

在漫長的供樓年期中,Mortgage Link是很重要的,利息可以節省數十萬。
定必要Google一下,自己了解一下。

個人建議,頭4間大行一定要申請,至於東亞或其他銀行則視乎需要,但我自己當時非常驚青。
所以上述5間都有申請,我自己的經驗是,中銀和恆生的經紀很盡責和處理速度快,而且給的Offer亦最進取。
最後我揀了中銀,原因其實只是因為它最快給了Offer。

一般銀行批核速度應該都很快,大多數人都是怕過不到HKMC那一關,之前都有講過,按7成或以上就是高成數按揭,需要按揭保險。
參考HKMC- 按揭保險計劃

成功與否,除了由你提供的文件支持,還有就是你的信貸評分,網上經常睇到查「TU」,其實「TU」是環聯Transunion的簡稱,不知大家年輕時,有沒有前輩跟你講過不要欠太多信用卡數,年輕時一定不會上心,但正正這就會影響你的信貸評分。

一般HKMC需要大概一星期批核,銀行會通知你結果,但想比銀行更快知道,其實可以上HKMC網站自己查詢 - 按揭保險計劃批核進度查詢

其實最麻煩就是文件方面,如果想順利一點,在決定買樓前就已經要準備好,冇其中一樣會好有影響。
綜合5間銀行,所需要文件會有:
(1) 身份證副本
(2) 最近6個月銀行月結單
(3) 最近年度之稅單
(4) 最近3個月糧單
(5) 臨時買賣合約副本
(6) 現在住址証明
(7) 現職工作的僱用合約 (證明你的工作不是散工或收入是固定)
(8) 其他貸款資料(如有)

最後就是準備公文袋,把文件和申請表填好後,就Pack好交去分行。
準備充足就會少很多煩惱,銀行和HKMC處理進度更快,否則好像我自己沒經驗,都是銀行說要什麼,我就臨時臨急準備,短短個多月交易期,工作日只是二十多日,還有機會一兩天是公眾假期,需要三方(銀行/HKMC/律師樓)處理,時間是非常緊迫,要明白別人不會著急,因為撻訂損失的只有自己,所以搞按揭不要拖,欠什麼文件就即時補,不明白就即時要問。

6. 俾尾數/地產經紀佣金/驗收/交吉拎匙

來到這一步,按揭應該已批,等做業主,終於都唔洗做冇殼蝸牛,當時自己真係鬆一口氣。
律師樓跟你同上手業主做對數,即管理費,差餉地租等等。
不過都要做找數真漢子,找埋地產AA佣金,律師樓應該都會聯絡你俾埋首期尾數,記住記住,假如你10號交吉,你不要拖到7,8號至過錢俾律師樓,因為銀行過戶有可能需時T+1,而律師樓要時間處理會計上的事項,我自己就犯了這個錯被律師樓鬧....
總言之,買樓過程做乜都好,盡量預多o的時間。

交吉前上去驗多次樓,睇下同之前睇有冇咩大出入,特別係已經有租客,因為你唔知上手業主同租客之間有冇咩爭嗌,遇上黑心租客時,就唔知搬走時會做o的咩破壞間屋。

最後如果冇乜o野,就到交吉拎匙。
記得每個月準時供樓呀~

7. 水電煤/差餉地租轉名
上左車,固然開心豬,但都仲有o的後續工作要做。
就係轉名,其實有人會搵地產AA代辦,但只要善用科技,其實自己親力親為都好簡單。
理論上當俾左尾數律師樓,收到收據時,大概交吉前一個星期已經可以搞,最重要的文件是律師樓會給你一份文件,大意是證明你是新業主,因為水電部門會要求你出示副本。

網上做轉名網址如下:
水務署:
https://www.wsd.gov.hk/tc/customer-services/manage-account-and-water-bills/taking-up-or-closure-of-accounts/change-of-consumership/index.html
中電:
https://services.clp.com.hk/zh/move-in/index.aspx

港燈:
https://www.hkelectric.com/zh/customer-services/service-connections/Electricity-Account-Processing-Guide/moving-to-new-premises

煤氣:
https://www.towngas.com/tc/Household/Customer-Services/Open-Close-Account

差餉及地租:
https://www.gov.hk/tc/residents/housing/private/rate/changepayers.htm

後記
以上就係我上車整個過程,但我自己都係新手,所以應該仲有很多地方有不足,所以如果有咩講錯,請見諒。
但因為自己開始時都有上Google想搵一o的文章係講下有關買樓既過程,但其實真的不多,所以藉此做個記錄,或者可以幫到其他人。
最後就貼幾張新屋既相俾大家睇下,其實好細,九龍區,實用面積兩百幾呎,但都要三百萬,但就不用裝修,上手新裝修都係5年前,都仲好新。
而且送兩部冷氣同洗衣乾衣機,仲送埋張地台床,所以都過得去,唯一唔好就係廁所太細,同埋寬頻只得網上行8MB或有線200MB (Share)可揀。

7 則留言:

  1. 恭喜你上咗車! :D
    買樓過程都寫得咁詳細,抵讚!
    (search布吉資料經過,多謝參考)

    回覆刪除
    回覆
    1. 多謝晒,人生大事,自己做個記錄俾N年後自己睇返都好既 :)

      刪除
    2. 幾時再去泰國旅行﹖

      刪除
  2. 恭喜晒,多謝提供實用資料,你間屋裝修都算四正

    回覆刪除
  3. 你好喔,想了解下,
    銀行如果Fax 左confirm letter 去律師樓, 律師樓個邊大概要搞幾耐??

    回覆刪除
    回覆
    1. 其實好睇律師樓,一般銀行<>律師樓應該都係幾日,最耐會係MC審批同埋買賣兩方對數,因為有機會當中出現爭嗌,而修改文件。

      刪除

『千金易得,知音難求,感謝你看到最後。』. 由 Blogger 提供.